Siiiiiiis mä heräsin viime yönä tosi aikaisin ekan kerran, jo neljältä! Oli vaan niiiiin kova nälkä, etten saanut nukuttua enää. Nojoo, mut sit kun sain maitoa, niin kyllähän mä nukuin vielä yhdeksään asti, ja sitten me heräiltiinkin pikkuhiljaa koko sakki.

Ei ehditty olla kauaa hereillä, kun jo lähdettiin kauppaan. Cittariin niinku aika useesti ennenkin. Autossa mua vielä vähän nukutti, mut kaupassa mä vaan hengailin mun minnikaukalossa ja katselin, kuinka hyllyt vilisi ohi, ja välillä jotkut tädit hymyili mulle ohimennessään...hassuja.

Kotona haistoin, että mun äiskä alkoi tehä sille ja isille ruokaa, ja kuulin, kuinka isä huokaili, että oispa jo perjantai..mitähän se sillä meinas..En tiedä, mut mullakin alkoi olla jo nälkä. Äiti antoi mun maistaa taas pari lusikallista semmosta oudon makuista mössöä. Mä en oikein tiedä tykkäänkö siitä vai en, mut nauratti vähän, kun se tuntui suussa niin tahmealta. Isi lähti taas töihin. Näen sen aamuyöllä seuraavan kerran...

Äiti vei mut niiden sängylle ja sanoi, että mun pitäis muka mennä päikkäreille, pöh. Mua vähän ärsytti se eka, mutta sitten mä kyllä nukahdinkin tosi nopeasti. Äiti sanoi, että olin nukkunut kolme tuntia, ja se oli kuulemma paljon se.

Kun olin syömässä niin ovikello soi ja mentiin äitin kanssa avaamaan, siellä oli äitin työkaveri ja se toi meille pullaa. Mä istuin sitterissä ja kuuntelin kuinka ne höpötti lakkaamatta ja joivat sitä mustaa litkua, joka tuoksuu jännältä ja mitä ne aina keittää tuolla hauskan näköisellä masiinalla...Leikittiin olkkarissakin aika kauan mun leikkimatolla ja mä näytin sille äiskän kaverillekin monta kertaa, kuinka nopeesti osaan kääntyä selältä mahalleni. Näytin myös, kuinka lujaa osaan kiljua!

Illemmalla äiti puki mulle semmoisen pehmoisen tuntuisen haalarin päälle, laittoi pipon päähän ja pisti mut vaunuihin. Mentiin ulos ja kuulin hetken vielä vaimeaa puheensorinaa, mutta sitten tuli niin kova väsy, että mun oli pakko laittaa silmät kiinni ja ottaa pienet tirsat. Säikähdin kyllä yhdessä välissä, kun meidän ohi meni joku tosi kovaääninen juttu, joka pärisi niin lujaa, että se ääni tuli mun uneen asti. Siitä en tykännyt.

Kotona leikittiin ja hengailtiin vielä pari tuntia ja sitten söin iltapalan ja oli kuulemma aika mennä yöunille. Mä nukahdin nopeesti, mut heräilin monta kertaa, kun oisin niin kovasti halunnu kääntyä mahalleni siellä sängyssäkin, mutta olin kuitenkin niin väsyksissä etten päässyt, ja sekös mua kiukutti! Potkin ilmaa niin vimmatusti ja huidoin käsilläni niin, jotta kaikille tulis selväksi, siis että mähän en selälläni aio nukk...nukz..siis nukkuzz...zzzz.....zzzzzzz....

113-normal.jpg

Hyvää yötä pupu